جهت ثبت نام پلمپ دفاتر سال 1403 و انجام امور سامانه مودیان شماره تماس خود را ثبت و یا با شماره «20-02166383216» تماس حاصل فرمائید.

پلمپ دفاتر قانونی و سامانه مودیان

مزایای داشتن حسابدار پاره وقت

مزایای داشتن حسابدار پاره وقت


تاریخ : 1399/02/30 بازدید: 659 اشتراک گذاری در تلگرام چاپ این صفحه

مزایای داشتن حسابدار پاره وقت

انجام امور حسابداری شرکت ها به نوع شرکت و نوع فعالیتی که انجام می دهند بستگی دارد .
 فعالیت هر شرکتی متفاوت است و به تخصص های مختلفی نیاز دارند . به عنوان مثال انجام امور حسابداری یک شرکت پیمانکاری با شرکت بازرگانی ، تولیدی و خدماتی متفاوت است و هر کدام به مهارت و تخصص های خاص خودش نیاز دارد .
در یک شرکت پیمانکاری ، باید حسابداری استخدام شود که با کلیه اصطلاحات و موضوعات این حوزه آشنا باشد . مثلا بداند پیمان چیست یا چند نوع پیمان داریم . در یک شرکت صنعتی حسابدار باید اطلاعاتی در مورد هزینه های تولید ، انواع آن و نحوه محاسبه آن داشته باشد .
هم چنین استخدام حسابدار پاره وقت ، تمام وقت یا پروژه ای به نوع شرکت و نوع فعالیتی که انجام می دهد وابسته است . حسابدار در کنار تحصیلات آکادمیک نیازمند سال ها تجربه و مهارت است تا بتواند تمام مراحل امور حسابداری و عملیات مربوط به آن را به درستی انجام دهد .

آشنایی با مزایای استخدام حسابدار پاره وقت

استخدام حسابدار پاره وقت برای برخی شرکت ها مزایای متعددی دارد . 
صرفه جویی در هزینه های عملیاتی و حقوق و دستمزد یکی از اساسی ترین مزایای استخدام حسابدار پاره وقت می باشد . 
در صورتی که حجم کار یک شرکت به اندازه باشد که کارفرما تقاضای استخدام حسابدار به صورت تمام وقت را داشته باشد و یا بالعکس حجم کار به اندازه ای باشد که دو نفر باید آن را انجام دهند و کارفرما اقدام به استخدام حسابدار پاره وقت و حسابدار تمام وقت نماید ، در این صورت نیازهای شرکت برطرف خواهد شد و تصمیم کارفرما کاملا اقتصادی و منطقی خواهد بود .

یکی دیگر از مزایای استخدام حسابدار پاره وقت ، صرفه جویی در مصرف امکانات ، فضا و خدمات داخلی شرکت می باشد . 
به عنوان مثال اگر کار حسابداری یک شرکت ، با سه روز در هفته انجام شود ، سه روز دیگر می توان امکاناتی که در اختیار حسابدار قرار داده شده است در اختیار شخص دیگر برای انجام کار دیگر قرار داد .
 امروزه برای شرکت های کوچک و نوپا این موضوع می تواند اهمیت زیادی داشته باشد و به مدیریت هزینه های عملیاتی کمک نماید .

علاوه بر مزایایی که ذکر شد استخدام حسابدار پاره وقت مزیت دیگری هم دارد که به بیمه نکردن شخص مربوط می شود 


. زیرا حسابدارانی که به صورت پاره وقت مشغول به کار هستند ، خودشان برای انجام امور بیمه اقدام کرده اند و یا در شرکت دیگری بیمه آن ها پرداخت می شود . بدین ترتیب بخشی از مسئولیت های شما به عنوان کارفرما کاهش می یابد .

کارفرمایان برای استخدام حسابدار پاره وقت به دلیل حجم بالای کسب و کارها در تهران ، مسافت های طولانی ، ترافیک سنگین خیابان ها ، سکونت کارجویان در شهرها یا شهرک های اطراف تهران و غیره تمایل بیشتری دارند .
امروزه تعداد نیروی انسانی تحصیل کرده افزایش یافته است . اما تعداد کمی در کار و حرفه خود متبحر و متعهد هستند ، به همین دلیل کارفرمایان ترجیح می دهند به جای استخدام حسابدار تمام وقت و یک کارشناس مالی کم تجربه و غیر حرفه ای یک حسابدار متعهد و متبحر را به صورت نیمه استخدام کنند تا امور مربوط به حسابداری شرکت را انجام دهد . در نتیجه استخدام حسابدار پاره وقت در تهران و به مرور زمان در سایر شهرها رو به افزایش است .


شرکت برنا تدبیر میتواند در جهت کاهش هزینه ها و داشتن حسابدار و مدیرمالی و مشاور مالیاتی پاره وقت شما را یاری کند.