جهت ثبت نام پلمپ دفاتر سال 1403 و انجام امور سامانه مودیان شماره تماس خود را ثبت و یا با شماره «20-02166383216» تماس حاصل فرمائید.

پلمپ دفاتر قانونی و سامانه مودیان

عیدی سال 99 بازنشستگان اعلام شد مبلغ عیدی بازنشستگان

عیدی سال 99 بازنشستگان اعلام شد مبلغ عیدی بازنشستگان


تاریخ : 1401/10/13 بازدید: 267 اشتراک گذاری در تلگرام چاپ این صفحه

عیدی سال 99 بازنشستگان اعلام شد مبلغ عیدی بازنشستگان

هر سال عیدی بازنشستگان و کارگران با حقوق بهمن‌ماه پرداخت می‌شود. با وجود اینکه چیزی تا بهمن‌ماه نمانده، تاکنون زمان دقیق و مبلغ پرداختی آن مشخص نشده است.
به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی
سازمان تأمین اجتماعی کشور، عیدی بازنشستگان کشور طبق روال هر سال در بهمن‌ماه پرداخت می‌شود. با وجود اینکه چیزی تا بهمن‌ماه نمانده، تاکنون زمان دقیق و مبلغ پرداختی آن مشخص نشده است.

 

مبلغ و زمان واریز عیدی ۹۹ کارگران و بازنشستگان را اعلام کنید: 

همه کارگاه‌های مشمول قانون کار موظف‌اند عیدی و سنوات کارگران خود را پرداخت کنند. مبنای محاسبه عیدی و پاداش کارگران برای یک سال کار، معادل ۶۰ روز آخرین مزد آنان است. مبلغ پرداختی عیدی و پاداش نباید از معادل ۹۰ روز حداقل مزد روزانه هر یک از کارکنان بیشتر باشد.
 
حداقل عیدی کارگران در سال۹۸ برای افرادی که یک سال کامل در واحدی مشغول به کار بودند، ۲ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۱۱۲ تومان و حداکثر عیدی نیز ۳ میلیون و ۳۴۲ هزار و ۱۶۸ تومان بوده است. میزان عیدی سال۹۸ بازنشستگان، مستمری‌بگیران، حقوق وظیفه وراث متوفای مشمول صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تأمین اجتماعی، نیرو‌های مسلح، حقوق وظیفه ازکارافتادگی و سایر صندوق‌های بازنشستگی و نیز شهدا و جانبازان ازکارافتاده کلی نیز معادل یک میلیون تومان بود.

اما باید دید باتوجه‌به اینکه امسال شاهد موج گرانی کالا‌های اساسی و رکود کسب‌وکار‌ها ناشی از کرونا بودیم، هیئت دولت چه تصمیمی برای پرداخت بموقع عیدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران و از همه مهم‌تر عیدی کارفرمایان به کارگران اتخاذ می‌کند.

 

عیدی سال ۹۹ باید چه میزان باشد؟

برابر ماده‌واحده قانون تعیین عیدی و پاداش سالانه کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار، حداقل عیدی کارگران دوبرابر حداقل دستمزد و حداکثر عیدی به‌شرطی که از مصوبه قانون کار بیشتر نشود، سه‌برابر حداقل دستمزد خواهد بود.
 

باتوجه‌به مصوبه شورای‌عالی کار، حداقل دستمزد کارگران در سال۱۳۹۹ با افزایش ۲۶درصدی به یک میلیون و ۹۱۱هزار تومان رسید که با احتساب ماده‌واحده قانونی، حداقل عیدی کارگران ۳میلیون و ۸۲۰هزار تومان و حداکثر عیدی نیز ۵میلیون و ۷۳۰هزار تومان خواهد بود؛ بنابراین عیدی پرداختی به کارگران در انتهای سال نباید کمتر از ۳میلیون و ۸۲۰هزار تومان باشد.

 

 

جهت دریافت مشاوره و انجام امور مالیاتی خود می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر با مشاوران مالی  برناتدبیر سیستم تماس حاصل فرمایید.

بزرگراه نواب پایین تر از میدان جمهوری جنب مترو نواب برج گردون طبقه 10، واحد 1002 شمالی
 tel : 66383216
 fax: 66383255
instagram: @bornatadbirgroup
www.bornatadbirgroup.com
mail: info@bornatadbirgroup.com